21.01.2021

#30LatDlaRegionu – Makaroniarnia POL-MAK S.A.

2021 rok to szczególny rok dla Lubelskiej Fundacji Rozwoju, bowiem 30 lat temu rozpoczęła działalność. Z okazji jubileuszu rozpoczynamy cykl prezentujący znane lubelskie firmy, z którymi współpracowaliśmy na przestrzeni blisko 30 lat naszej działalności. Jako pierwsza Makaroniarnia POL-MAK S.A. – jeden z największych producentów makaronów w Polsce Środkowo-Wschodniej.

Przedsiębiorstwo powstało w 1995 roku.  Obecnie to prężnie rozwijająca się firma, która sprzedaje swoje produkty na terenie Polski oraz eksportuje je do takich krajów jak Irlandia i Niemcy. Za historią firmy stoi Grzegorz Polak z wykształcenia górnik. Po krótkim okresie pracy w zawodzie, wybudował gospodarstwo szklarniowe, a następnie po 15 latach założył firmę POL-MAK. Jego innowacyjne pomysły szybko rozwinęły produkcję. W 1998 roku przedsiębiorstwo oddało do użytku nowy zakład produkcyjny, zwiększając tym samym kilkakrotnie produkcję i wprowadzając nowe rodzaje makaronów.

Makaron z jajem

Firma POL-MAK specjalizuje się w produkcji makaronów wałkowanych jajecznych, strategią POL-MAK jest dostarczanie konsumentom produktów maksymalnie zbliżonych do produktów wyrabianych domowym sposobem, które w znacznym stopniu spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów.

           

 Jakie były najważniejsze kamienie milowe – etapy w rozwoju firmy?

Grzegorz Polak – Prezes Zarządu, POL-MAK.S.A: Zacznę od tego, że w 1995 rozpoczęliśmy działalność gospodarczą. Na początku zatrudnialiśmy 17 osób, a dziennie robiliśmy 400 kg makaronu. Dziś zatrudniamy ponad 130 osób i produkujemy 31 ton makaronu dziennie. Najważniejszymi etapami rozwoju Wytwórni Makaronu Domowego Polmak było przekształcenie działalności w spółkę z o.o. w 2005, a następnie zmiana na spółkę akcyjną w 2008 roku, jednocześnie prowadząc działalność jako firma rodzinna. W 2006 roku  podjęliśmy decyzję o stworzeniu działu sprzedaży. Dzięki temu, że nasi przedstawiciele pracują w różnych terenach Polski, nasze produkty są dostępne w sklepach w całym kraju Stały rozwój i inwestycje, takie jak budowa magazynu w 2011 roku, budowa nowoczesnej hali produkcyjnej w 2018 miały ogromny wpływ na nasz sukces. Dziś mogę się pochwalić,  że jesteśmy trzecią największą firmą dostarczającą makarony pod własnym brandem na rynek Polski. Jesteśmy z tego dumni i traktujemy to jako zobowiązanie do dalszego rozwoju. Nasza dumą jest również to, że Wytwórnia Makaronu Domowego Polmak wprowadzała na skalę przemysłową produkcję makaronów, do tej pory wytwarzanych zgodnie z recepturą domową.

 

 

Czy ma Pan własną receptę na sukces w biznesie?

Kluczem do sukcesu są dobre relacje międzyludzkie, a także optymizm i umiejętność dochodzenia do kompromisów. W biznesie nie ma miejsca na obrażanie się na rzeczywistość. Jedną z cech przedsiębiorcy powinna być zdolność do elastycznego reagowania na zmieniające się warunki rynkowe. Zdolność adaptacyjna to wręcz fundamentalny  nakaz ambitnej firmy w czasach rewolucji technologicznej oraz bezustannego pojawiania się na rynku nowych modeli biznesowych.

Jak Lubelska Fundacja Rozwoju pomogła Pana firmie?

Od początku naszej działalności utrzymywaliśmy dobre relacje z Lubelską Fundacją Rozwoju. Braliśmy udział w licznych konkursach, dzięki którym stawaliśmy się coraz bardziej rozpoznawalni na rynku lokalnym. Miedzy innymi dzięki dofinansowaniu do kredytu wspierającego przedsiębiorców jakie otrzymaliśmy od Lubelskiej Fundacji Rozwoju mogliśmy stawiać kolejne kroki, które pozwalały nam na wprowadzanie i wykorzystywanie nowych rozwiązań w działalności gospodarczej.

WRÓĆ DO AKTUALNOŚCI

WSPÓŁTWORZYMY, WSPÓŁPRACUJEMY

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA